Wednesday, December 7, 2011

Aku Sama Ja Macam Kamu...

Keadaan LRT malam itu sangat sunyi. Kelihatan tidak ramai orang memandangkan sudah larut malam. Kedengaran "Stesen Masjid Jamek" diumumkan. Ketika aku hendak keluar, seorang akak yang merupakan orang istimewa jalan keluar seiring dengan aku. Aku bertanya arah tujunya sambil memimpin tangannya. Nasib baik arah tuju sama cuma lain stesen. Dia hendak turun LRT Pudu manakala aku LRT Pandan Indah. Dalam perjalanan aku berborak dengan dia.


Aku : Akak dari mana ni?
Akak : Baru balik dari kerja.
Aku : Samalah. Saya pun baru balik dari keje. Akak keje kat mana ye?
Akak : Kat Bangi. Jadi tukang urut.
Aku: Waaa... Saya dah lama nak pergi berurut tapi tak pergi sampai sekarang. Akak duduk dengan sapa kat pudu?
Akak: Dulu duduk dengan kawan. sekarang duduk sorang
.Aku: Duduk sorang? Akak tak bosan ke duduk sorang?
Akak: Agaklah tapi kalo bosan, akak pergi rumah kawan. Borak2.

Tanpa sedari, kami dah sampai ke LRT star dan LRT telah pun sampai. Namun LRT itu untuk laluan Sri Petaling. Aku tak dapat mengikutnya. Hanya dapat menghantarnya ke depan pintu. Aku sangat kagum dengan golongan ni. Walaupun mereka kurang upaya, namun mereka tidak putus asa dan cekal. Cuba mencari rezeki yang halal. Kekadang, segelintir golongan yang sempurna tubuh badan pun malas. Semoga akak terus tabah mencari rezeki yang halal.

2 comments:

  1. http://ismilan.blogspot.com/2011/12/ada-apa-dengan-lidah.html

    follow sye blik...sye follow kamu...
    nice entry

    ReplyDelete
  2. ^_^ baiknye hati awk nak borak dengan org yang awk baru jumpa ^_^ gud2...

    ReplyDelete