Wednesday, February 11, 2015

Cendol 50 sen

Hari ni, time lunch pergi tapau nasi campur kat Jalan Tengah.. Tak beli nasi pun td sbb kenyang sgt.. breakfast dah baham Subway .. jadi beli lauk campur jelah..

nak dijadikan cerita.. lepas p beli nasi lauk campur, ternampaklah kedai jual cendol.. dah mengidam lama cendol ni.. lately ni kan panas terik jadi terbyg-byglah cendol...

Aku: Akak, cendol ni bape?

Akak cendol: RM2.50 dik..

Aku: (buka purse, kira2 duit).. Nak akak RM2.50.

Secara tetiba, duit 50 sen terlepas dari tgn akak cendol dan masuk ke dalam periuk ade santan

Aku: Mcm mana ni kak?

Akak cendol: Xpe biarkan.

Aku: (dgn muka terkejut) betul ke xpe ni?

Akak cendol: Xpe biar je.

Aku pun dengan blur ambik cendol.  Masa minum cendol tu, aku terpikir "Entah2 dah byk duit 50 sen periuk tu"


No comments:

Post a Comment