Tuesday, November 22, 2011

May I??

Setiap hari isnin & jumaat, aku akan naik lrt utk blk ke rmh atau nk pergi rmh mak teh aku. jd, kat lrt ni, byklah peristiwa berlaku. aku pelik coz ramai org suke tanya aku mcm mana nk p stesen itu, ini... hehehe... nape yek? meh aku cite sikit peristiwa yg berlaku.

jumaat lps, ade sorg mamat org putih dtg kat aku time nak beli tiket. masa tu, line nak beli tiket mmg super panjang. yelah, waktu org blk keje. jd masa tu adelah dlm 4 org depan aku. tetiba si mamat ni ckp


mamat : may i queue in front of u coz i'm late to catch my train to seremban? (dgn muka worry)

aku : hmmmm... (serba salah. kalo ikut hati mmg xmo bg coz kite penat2 beratur, blh pula die suka suki nk potong line) okey....(x ikhlas)

mamat : oh... thank u.. thank u...

hahahaha... mesti org belakang aku dah maki hamun aku.... aku lak duk maki hamun die...

mamat : i need to go to bangi...

aku : bangi? it's not this train. u have to take the train downstairs...

mamat : oh really. thank u very much... (pastu die terus bla)

seriously aku relief giler n aku gerenti org blkg line aku pun relief. hehehe... pastu aku pikir balik. betul ke ape aku ckp td? aku check2 laluan lrt. btllah, mana ade laluan lrt tu p bangi. kire aku dah expertlah. hahaha... Itu kes oklah. pernah jugak aku bg salah info.

time tu nk tukar train kat masjid jamek. tgh turun tangga. ade sorg mamat gak tp tempatan lah yer, duk bwk beg besar... tanya aku

mamat 2 : adik, lrt nk ke bukit jalil belah mana ye?

oh, time ni aku jahil lg psl laluan lrt ni coz rasenyer baru 2 minggu kot gune lrt p kerja. tp aku dgn confident ckp kat die

aku : oh, kena gune lrt seberang jalan...

mamat 2 : terima kasih...

lps jer aku ckp, aku mula terpikir... bukit jalil kat ne yek? hahahaha... aku pun cpt2 tgk peta lrt. ceit, guna lrt kat sini, bkn seberang jalan. aku dgn kalutnye mencari mamat tersebut. nmpklah die br nk lintas jln. aku nk panggil die tp xtau nama. kang nanti aku jerit abg, x pepasal jd drama kat sane. nk kejar die x smpt sbb lampu pejalan kaki dah tukar ijau. so aku just blh tgk jelah. hahahaha... mesti bile mamat tu smpi lrt sane n tau aku silap, mesti die sumpah2 aku... hehehe... time tunggu lrt, mmg aku tgk keliling takut mamat tu ade. hehehehe.

byk lg cite sbnrnya tp x larat ar nk cite kat sini...

jd pengajarannya, aku mmg kena hafal laluan lrt sbb org suka tanya aku. kalo x sure tu, ckp jer xtau. xpyh berlagak (mcm aku)... hahahaha....

p/s: cite lama dari blog terdahulu

No comments:

Post a Comment